Forskningskollektivets Sociologiske Salon om magt i den bæredygtige stat

Forskningskollektivet inviterer til online-begivenheden "Sociologisk Salon" d. 28. april 2021 kl. 16.00 medAnders Blok fra Sociologisk Institut og Lars Tønder fra Institut for Statskundskab som gæster til en samtale omkring bæredygtig omstilling og statens rolle i dette med udgangspunkt i deres bøger.

“Grøn eller bæredygtig omstilling i en verden af klima- og biodiversitetskriser er den største samfundsudfordring i det 21. århundrede. Hvilken rolle spiller staten i denne proces – og hvordan kan vi mere alment gentænke magtbegrebet i den antropocæne tidsalder? Oplægget tager form af en samtale i rummet mellem sociologi og politologi, med afsæt i bøgerne Den bæredygtige stat (Anders Blok) og Magt i den antropocæne tidsalder (Lars Tønder)”.

Forskningskollektivet er en instans, der arbejder for styrkelse af kollektive arbejdsprocesser, nye tværgående samarbejder, flere forbindelser mellem forskere og studerende, datadeling og undervisningsbaseret forskning. Forskningskollektivet er institutionelt forankret på Sociologisk Institut og fysisk i lokale 4.1.18 på Københavns Universitets CSS-campus.

Du kan læse mere og tilmelde dig begivenheden her.